top of page

הבלוג שלי

שחלות פוליציסטיות והרגלי תזונה

מי לא אוהב פחמימות פשוטות, מאפים, פסטה...? אם זה היה בריא הייתי חיה רק על פחמימות, בוקר, צהרים

וערב.

אז מה הבעיה? צריכה גבוהה של פחמימות פשוטות פוגעת ברגישות לאינסולין וזה מוביל לכך שהסוכר לא נכנס לתאים ונשאר בזרם הדם – פה כבר יש סכנה לסבול מהתסמונת המטאבולית ( סכרת, השמנה, אי סבילות לגלוקוז, תנגודת לאינסולין, ויתר לחץ דם ).

אז מה הקשר לשחלות פוליציסטיות?

תסמונת השחלות הפוליציסטיות היא תסמונת מטאבולית , כלומר, מי שסובלת מהתסמונת כנראה ויש לה ברקע את הנטייה לתנגודת לאינסולין, כאשר רמת האינסולין בדם גבוהה זה גורם לכך שרמת האנדרוגנים (הורמונים גבריים) בגוף האישה תעלה.

זו הסיבה שהתזונה מאד חשובה במצב של שחלות פוליציסטיות

התזונה המומלצת היא:

1. תזונה עם ערך גליקמי נמוך = מדד שמתאר את כמות הפחמימות שיש במזון והשפעתו על הגוף, מלמד על סך העלייה ברמת הגלוקוז (סוכר) בגוף. מומלץ לצרוך מזונות עם אינדקס גליקמי נמוך, עדיף נמוך מ 55 ואם זה קשה מידיי אז מעט מזונות עם ערך גליקמי 55-69. ואחוז שומן וחלבון גבוהים.

2. להעדיף את צריכת הפחמימות בשעות הבוקר, השעות בהן תהליך העיכול הוא טוב יותר ויעיל יותר ולצרוך אותם בצורה המלאה (למשל, עדיף שיבולת שועל גסה על הטחונה, להעדיף פרי שלם מאשר מיץ פירות) כדי שלא תיהיה קפיצה גבוהה ברמת הסוכר בדם.

3. צום לסרוגין – כלומר צמצום שעות האכילה לחלון של 8 / 10 שעות ביום, ובשאר הזמן (16/14 שעות) שותים מים / תה / קפה (ללא סוכר או חלב). אכילה מתוזמנת כזו יכולה להוריד את רמות הסוכר בדם ולשפר את הרגישות לאינסולין

הנחיות תזונה אלה יורידו את רמות הסוכר וכתוצאה מכך יורידו את רמות האינסולין.

פחות אינסולין בדם יוביל לירידה ברמות האנדרוגנים ולשיפור תסמיני השחלה הפוליציסטית ושיפור בסדירות המחזור החודשי.

סובלת מתסמונת השחלה הפוליציסטית? את מוזמנת להתייעץ

לקריאה נוספת ומחקרים שתומכים בהנחיות הנ"ל:

https://www.malidvir.co.il/single-post/2020/07/06/%D7%AA%D7%A1%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%AA-%D7%94%D7%A9%D7%97%D7%9C%D7%94-%D7%94%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%AA--PCOS

מאמרים נוספים

ארכיון

bottom of page